יום שני, 7 בנובמבר 2011

פייסבוק מתחילים לפרסם...

כבר כמה ימים אני מנסה להתחיל את הפוסט שבו אסביר מאפס איך להרים קמפיין בפייסבוק, איכשהו לא יצא מכל מני סיבות כאלה ואחרות אחת מהן עבודה...כן עבודה שעובדים בה כ 80 שעות בשבוע וזה לא שמירה או מלצרות לצערי זה היי-טק! כן רק בישראל :-)
טוב לא נורא אז מאיפה מתחילים? אני יוצא מנקודת הנחה שיש לכם פרופיל בפייסבוק (אם לא אז תפתחו ותחזרו לפוסט עוד כשבועיים אחרי שתכירו קצת את פייסבוק) אז מה שצריך זה לגלוש לכתובת
http://www.facebook.com/advertising

על המסך תראו כפתור ירוק ליצירת הודעה תקליקו עליו ואז תגיעו לעמוד יצירת הודעה,  ממלאים את הפרטים כמו שתראו בתמונה!!
חשוב שתמלאו בצורה נכונה והטובה ביותר כי ככה תראה מודעת הפרסום שלכם(אני אקדיש בלוג בהמשך לכתיבת הודעות )
קחו בחשבון שבכותרת אתם יכולים למלא 25 תווים ,המודעה עצמה תכיל 135 והתמונה של המודעה עד 5 מגה ובגודל של 110 על 80 פיקסלים. אתם תראו שיש אופציה ל שפייסבוק ימליץ בשבילכם על ההודעה ,אני ממליץ לוותר על זה ולהשקיע בכתיבת הודעה כמו שצריך מהלב (אלא עם כן בא לכם לתרום לפייסבוק מכספכם).

השלב השני זה "טרגטינג" או במילים אחרות מי קהל היעד שלנו , חשוב מאוד להבין כאן למי אנחנו מיעדים את המודעה כיוון שאם נבחר  ישראל וכל מי שמעל 18 שזאת האופציה הראשונה שהופיע אצלי נגיעה לחשיפה של  2,794,500 שזה אומר שזאת כמות האנשים המוערכת שההודעה שלי תגיע לעיינים שלהם.

נקח מקרה אחר שאני רק רוצה להגיע לאנשים מעל 25 ועד 35 מנתניה הכמות ירדה ל 9300 , זהו כלי עוצמתי שאני ממליץ לשחק איתו לפחות חצי שעה ורק לבדוק את האפשרויות שלו ולהרגיש את הקפיצות של המספרים .

למה חשוב להגיע למספר ממוקד?  התשובה לכך שאני רוצה פרסום יעיל שמוכר מאשר פרסום כללי שיבזבז לי המון כסף ויכניס מעט מאוד.

עוד מספר אופציות מיקוד מענינות זה שניתן למקד לפי תחומי עניין ,בהמשך לדוגמא שלי מלמעלה אני אוסיף בתחומי העניין כדורגל ואז אבחר מהאופציות שפייסבוק מציעה פלייסטיישן שתיים ופלייסטיישן , הגעתי ל 340 איש בלבד.
עכשיו תתארו לכם אם המודעה שלי כתובה בצורה נכונה , אני אצפה ל CTR גבוהה מההודעה שלי!
אופציה נוספת שמאוד עוצמתית זה שאני יכול למקד לפי קישוריות בפייסבוק ז"א אם יש לי עמוד של העסק שלי ויש לי בעמוד 500 חברים אני יכול לבחור שרק הם יראו את הפרסום או לסירוגין לא יראו.

בשלב השלישי בוחרים את המטבע לתשלום ואזור הזמן, בחירת אזור הזמן חשובה כיוון שתקציב הקמפיין מחושב על בסיס יומי.

לאחר מכן יש לנו אופציה לבחור את שם הקמפיין והתקציב לקמפיין בחלק הזה יש להזהר כיוון שלפייסבוק יש אופציה שאורך הקמפיין ירוץ כל החיים וזה....תחשבו על מה קורה לתקציב עם אופציה זו.

בקיצור בוחרים באופציה של תקציב יומי...לאחר מכן אפשרות של בחירת זמנים שבהם הקמפיין ירוץ אז פה נבחר בשעות שבהן יש לקהל היעד שלנו (לדעתנו או לפי בדיקה) נוכחות מירבית בפייסבוק - אם אני עסק שמוכר כיפות אז אוליי עדיף לא להריץ את הקמפיין בשבת...

על האופציה של CPC ן CPM אני אדבר בהרחבה בפוסט הבא כנראה דווקא יש מה לתוב על זה וגם אפשריות משחק מענינות שיכולות להוזיל עלויות פרסום באופן משמעותי.

נכון לכרגע נבחר CPC ונבחר כמה אנחנו מוכנים לשלם על קליק, אם נלחץ על הכפתור "ריוויו אד" נקבל את סיכום "ההזמנה שלנו" ולאחר מכן לבחירת אמצעי תשלום.






 






2 תגובות:

  1. אני עוסק עשיו בניית אתר באינטרנט ובנוסף אני גם עוסק קידום אתר בגוגל ויש לי מערכת בניית אתר משלי ורציתי להגיד שפוסט מעולה
    הסברת את כל מה שצריך לדעת על פייסבוק מתחילים לפרסם בצורה מעולה
    שיהיה בהצלחה

    השבמחק
  2. שיבקי היקר
    כיום פייסבוק היא הרבה יותר רחבה ועם המון משתמשים מכל רחבי הארץ.
    כתבתי פוסט בנושא רשתות חברתיות, מה שיכול אולי להיות היום מרתק יותר מתמיד.
    פייסבוק היא פלטפורמה מעולה לפרסום, ממוקדת, מפולחת, והכי חשוב....
    היא זולה יותר מגוגל ומתחרה בה.
    האם זה בהכרח אומר שהיא טובה יותר? ימים יגידו :)

    אבישי

    השבמחק