יום שלישי, 8 בנובמבר 2011

פייסבוק, CPC או CPM ?

אני חייב להודות שהיה לי היום יום מאוד מעניין למדתי המון דברים חדשים ואני די מבסוט מניהול הזמן שלי לאחרונה ,כפי שכבר ציינתי מקודם אני עובד הרבה ומעט הזמן שנשאר צריך להיות מנוצל בחוכמה...דבר נוסף  אני הבטחתי אתמול או שבעצם זה היה היום בלילה לכתוב פוסט לגבי CPC ו CPM  ואני משתדל לקיים את ההבטחה שלי ולכן רק אזכיר למי שלא קרא את הפוסט הקודם ש CPC ו CPM אלו שתי שיטות תשלום על האדס שלי בפייסבוק.
Pay for clicks-CPC
 Pay for impression-CPM
טוב אז בדיוק כמו שזה נשמע ב CPC אנחנו נשלם על קליק ז"א ברגע שמישהו ילחץ על המודעה שלנו הוא יעבור לעמוד הנחיתה או עמוד הפייסבוק שלנו ואנחנו נשלם על זה לפייסבוק.
כמה נשלם? נשלם את גובהה הביד שאותו קבענו בזמן יצירת ההודעה.
מה קורה בCPM? טוב אז כאן הסיפור טיפה שונה במקרה הזה אנחנו משלמים על כמות החשיפות של ההודעה שלנו ,אבל לא לפי פעמים בודדות אלא ביחידות של 1000 ז"א אנחנו משלמים את גובהה הביד על 1000 חשיפות!

נשמע ממש טוב!! 1000 חשיפות תמורת חצי דולר ! לא יאמן....אבל יש לזכור פרט קטן אחד ושולי וזה שחשיפה היא לא לפי משתמש אלא ממש לפי חשיפה ז"א שבחצי שעעה נוכחות בפייסבוק נוכל לבזבז 50 חשיפות על אותו משתמש בלי שהוא בכלל יתייחס להודעה שלנו.

טוב אחרי שהבנו את ההבדלים בין שתי השיטות אני אמליץ על משהו קטן שדווקא משחק לטובתנו. נגיד שמצאנו מוצר מצויין שבחרנו לשווק וחשבנו על מודעה סופר מגניבה ,בהתחלה אני ממליץ לבחור בתשלום לקליק ולתת לקמפיין לרוץ ברגע שראינו שיש לנו קליקים ואנחנו מגיעם לתוצאות טובות אז כדאי לשנות את הקמפיין לתשלום לפי חשיפות וכך לחסוך המון כסף .

אם אנחנו משווקים עסק פרטי לדוגמא חנות צעצועים באזור אשדוד, יש לנו עמוד נחיתה ומעריצים אז הייתי דווקא ממליץ לפרסם ע"פ חשיפות ואפילו למקד את החשיפות למעריצים של החברים (אשתדל לפרט על זה באחד הפוסטים בעתיד)

דבר נוסף וחשוב תמיד אבל תמיד תזכרו לשלוט בהוצאות שלכם ע"י הגבלת כמות מקסימלית של התקציב שלכם.
כי גם כשאתם חושבים להשקיע 20 דולר ליום בקמפיין כפול 30 יום בחודש זה כבר הופך לסכום די גדול...כמובן שהכל יחסי וזה תלוי במוצר שאתם מוכרים וכמות המכירות.

אבל תמיד, תמיד שימו לב לתקציב כדי שלא תהיו אחד מהסיפורים האלה ששומעים הרבה בבלוגים
" מה פרסום בפייסבוק בכלל לא עובד בזבתי 2700 דולר ומכרתי מוצר אחד בשישים..."

בהצלחה
שיבקי...


תגובה 1:

  1. אני עוסק עשיו בניית אתר באינטרנט ובנוסף אני גם עוסק קידום אתר בגוגל ויש לי מערכת בניית אתר משלי ורציתי להגיד שזה פוסט מעולה סגרת את כל הנושא של פרסום באינטרנט פייסבוק, CPC או CPM בצורה יפה

    השבמחק